Het is momenteel een hot topic: ongewenste omgangsvormen op de werkvloer. Iedereen is het erover eens dat een productief en fijn werkklimaat pas kan worden gerealiseerd wanneer er sprake is van een veilige werkomgeving. De meeste organisaties hebben dit op papier goed voor elkaar. Toch blijkt het in de praktijk lastiger te zijn en ontstaan er regelmatig moeilijke situaties.
Ook als casemanager kom je waarschijnlijk situaties tegen waarbij ongewenste omgangsvormen een rol spelen. Tijdens deze nascholing nemen we je mee in de verschillende aspecten hiervan. We gaan dieper in op onder andere sociale veiligheid en voorbeelden van ongewenste omgangsvormen. We bespreken de wet- en regelgeving en het belang van vertrouwenspersonen én geven je handvatten hoe je hier als casemanager het beste mee om kan gaan. We bieden concrete tools, zodat jij op een doeltreffende manier de medewerker kan begeleiden en adviseren. Daarnaast is er ruimte om jouw eigen ervaringen te delen en doe je waardevolle kennis op in hoe je een werkgever over cases met grensoverschrijdend gedrag adviseert.
Leerdoelen
Doelgroep: Alle niveaus / specialisaties
Trainers
Rianne van der Ploeg (Psycholoog en gecertificeerd Vertrouwenspersoon) en Mireille Eilander (Psycholoog en gecertificeerd Vertrouwenspersoon) hebben ervaringen in het geven van trainingen. Daarnaast zijn zij gecertificeerd Vertrouwenspersoon en hebben zij veel kennis van sociale veiligheid.