Conflicthantering voor casemanagers

Specialist Conflicthantering 

Als casemanager weet je dat niet alle ziekmeldingen een medische oorzaak hebben: soms is er sprake van een arbeidsconflict. Een bekend voorbeeld is een ziekmelding na een beoordelingsgesprek. Een lastige situatie, want hoe voorkom je medicalisering van het probleem?

Dat leer je in de specialisatie ‘Specialist Conflicthantering’. In vier lesdagen krijg je concrete handvatten voor het begeleiden en activeren van medewerkers met conflictverzuim.

Je maakt kennis met verschillende conflicttheorieën, conflicthanteringsstijlen, mediationvaardigheden en interventietechnieken. Uiteraard komen er veel praktijkcasussen aan bod en ga je zelf oefenen met rollenspellen.

Het doel is dat je zo veel inzicht in conflictverzuim krijgt dat je ruimte kunt creëren voor een gesprek met betrokken partijen en kunt inventariseren wat er aan de hand is. Je leert hoe je in eenvoudige situaties zelf eventueel een bemiddelende rol kunt spelen en hoe je bij ingewikkelder situaties samenwerkt met een professionele mediator. Het doel is zo snel mogelijk tot een oplossing te komen die door alle partijen gedragen wordt.

Kijk voor meer informatie op www.cs-opleidingen.nl