RSC

Doelstelling

Het RSC is een stichting voor iedereen die als gediplomeerd casemanager werkzaam is binnen het vakgebied van case- en caremanagement. Het RSC behartigt de belangen van geregistreerden en stelt een openbaar te raadplegen register voor klanten en samenwerkende partners beschikbaar.

Het RSC wil een constante bijdrage leveren aan het actualiseren van kennis op het gebied van de sociale zekerheid en arbeidsongeschiktheid. Dit doet het RSC door:

  • tijdig informatie te verstrekken over ontwikkelingen in de sociale zekerheid en over wetswijzigingen;
  • jaarlijks verplichte bijscholingen voor geregistreerde RSC’ers te organiseren voor handhaving van de inschrijving;
  • het onderhouden en verhogen van de kennis en vakbekwaamheid van de geregistreerde RSC’ers door middel van studie, discussie, ervaringsuitwisseling, de inrichting van een informatiepunt, het volgen van en bericht geven over belangrijke jurisprudentie en het uitgeven van vakpublicaties;
  • het organiseren van contacten met andere partijen, besturen en beroepsverenigingen, publiek en privaat, die actief zijn op het gebied van arbeidsongeschiktheid;
  • het bevorderen van aandacht en bijdragen tot discussie en meningsvorming voor de advisering en begeleiding van tijdelijke en langdurige arbeidsongeschiktheid bij arbeidsorganisaties en andere publieke en private partijen die direct of indirect met het vakgebied te maken hebben.