RSC

Doelstelling

Het RSC is een stichting voor iedereen die als gediplomeerd casemanager werkzaam is binnen
het vakgebied van case- en caremanagement. Het RSC behartigt de belangen van haar leden* en stelt een openbaar te raadplegen register voor hun klanten en samenwerkende partners beschikbaar.

Het RSC wil een constante bijdrage leveren aan het actualiseren van kennis op het gebied van de sociale zekerheid en arbeidsongeschiktheid. Dit doet het RSC door:

  • tijdig informatie te verstrekken over ontwikkelingen in de sociale zekerheid en over wetswijzigingen;
  • jaarlijks verplichte bijscholingen voor de leden te organiseren voor handhaving van de inschrijving;
  • het onderhouden en verhogen van de kennis en vakbekwaamheid van de leden door middel van studie, discussie, ervaringsuitwisseling, de inrichting van een informatiepunt, het volgen van en bericht geven over belangrijke jurisprudentie en het uitgeven van vakpublicaties;
  • het organiseren van contacten met andere partijen, besturen en beroepsverenigingen, publiek en privaat, die actief zijn op het gebied van arbeidsongeschiktheid;
  • het bevorderen van aandacht en bijdragen tot discussie en meningsvorming voor de advisering en begeleiding van tijdelijke en langdurige arbeidsongeschiktheid bij arbeidsorganisaties en andere publieke en private partijen die direct of indirect met het vakgebied te maken hebben.

 

 

*Het Register Specialistisch Casemanagement is een stichting. Juridisch gezien heeft het RSC daarom geen leden, maar deelnemers. Om onze communicatie helder en eenduidig te houden, spreken we in onze uitingen over leden (lidmaatschappen, etc.).